Vegansko putovanje u Kaliforniju

Prvi dani. Upoznavanje sa stanovnicima Kalifornije

Zapravo, u početku Zhenya i ja nismo razumjeli zašto idemo u Ameriku. Nismo znali ništa o tome i nikada nismo gorjeli od želje da ga posjetimo, za razliku od “slobodne” Evrope. Samo su predali dokumente u ambasadu za društvo prijatelja, ispostavilo se da su dvojica sretnika koji su dobili vize. Dugo su razmišljali, uzeli skejtbordove pod ruku i odleteli u sunčanu Kaliforniju.

Čini se da smo tek po dolasku u Los Anđeles počeli da shvatamo šta se uopšte dešava i da smo na drugoj strani planete. Iako smo bili umorni i kasnili, prvo što smo uradili sa aerodroma je bilo da unaprijed rezervirano kabriolet. Na njega potrošili smo višeth dio već smiješno za Države budžet, и я bio siguran da na kraju putovanja moraćemo Begum u oblasti Beverly Hillsa. Sat kasnije smo sjeli в najnoviji mustang i, okupljanje ostaje snage, požurili в u centru grada. Бyl veče petkom,alinije bilo nikoga u centru. mi lutao pola sata и na zasluženi odmor izabrao prvupalo mesto - Duga plaza. parkiran ispod palmi s pogledom na besni okean i, pogrbljen, zaspao в kabriolet koji je za tu noć i naredne noći postao naš dom.

Sledeće jutro otvorilo nam je tronedeljni niz svakodnevnih iznenađenja i otkrića. Šetajući plažom, hvatali smo osmehe i pozdrave svakog prolaznika. Oko nas su letjeli divovski pelikani, psi kućni ljubimci jurili okolo s frizbijima, trčali su sportski penzioneri. Očekivao sam da ću u Sjedinjenim Državama vidjeti junake rijalitija koji nisu opterećeni inteligencijom, koji nam se prikazuju na zabavnim kanalima, ali su moje pretpostavke uništene: ljudi su ovdje inteligentni, otvoreni i prijateljski raspoloženi, u svakom slučaju kalifornijski. Postoji nekoliko tipova junaka rijalitija, ali oni se susreću – zbijaju masne šale i izgledaju nepristojno. Svi izgledaju dobro, svježe i veselo: i mladi i ljudi srednjih godina, i stari. Upadljivo je da su ljudi ovdje jako lijepi, ali ne sa ljepotom koja se usađuje na TV ekrane i naslovnice časopisa. Oseća se da svaka osoba uživa u svom izgledu, životu, gradu, a to se odražava i na izgled. Niko se ne stidi isticati, pa nije lako privući pažnju lokalnog stanovništva. Neki stanari izgledaju hrabro, a neki se ne trude – ulaze šta god moraju. Istovremeno, ovdje, kao iu drugim američkim gradovima, često se mogu sresti urbani luđaci bačeni na marginu života.

U nekom trenutku, Zhenya je pokazao na okean, a nedaleko od obale, vidio sam divlje delfine kako izranjaju iz vode oko jedrenja na dasci koji je polako plivao. A ovo je u predgrađu ogromne metropole! Wovdje se čini da je to po redu stvari. Gledali smo pet minuta, ne usuđujući se da se pomaknemo.

Razmjena pozdrava sa mještanimavratili smo se do auta i krenuo u potragu za benzinskom pumpom, tačnije benzinskom pumpom. Dpostigavši ​​cilj, mы,poput tinejdžera, uestrojke na ivičnjaku pored parkinga, doručkovao i pogledao пposjetioci benzinskih pumpi: uzorni porodični ljudi ili momci koji izgledaju kao članovi kriminalnih grupa. Doručkovao sam sadržaj dva košer obroka iz škrinjekov, koje je rabin, naš komšija u avionu, ostavio netaknute – prisvojio sam ih.uvijek želeo da znam da isti хranjen u ove grudi. Pogodno za vegane Bili su humus, lepinja, džem i vafli.

Zbunjen u ogromnom Los Anđelesu i njegovim predgrađima, mi odloženo inspekcije gradovi za kasnije i krenuo van u San Diegu, gde smo čekali Trevor, drugarica i bivša drugarica iz razreda my Italijanski prijatelj. Usput we сvratio na vidikovac s pogledom na okean. Tamo su nas napali debele veverice, a mi smo ih počastili kikirikijem.Stojeći među trnjem i vevericama, Ženja me upita: „Verujete li da smo bili u Moskvi pre neki dan?“

Već je bio mrak kada smo mi tovozio to mala dvospratna kod kuce. Cassie — Trevor cure. Оniti sa prijateljima nas je dočekao na verandi.Zajedno smo krenuli meksičkomoh cafe u blizini. ćaskamo, mi apsorbovan ogroman vegan quesadillas, burrito i kukuruzni čips. Inače, čak i u najobičnijoj američkoj zalogajnici uvijek će se naći neko izvrsno ili jednostavno ugodno vegansko jelo: na primjer, na kafu se na svakoj benzinskoj pumpi dodaje nekoliko vrsta biljnog mlijeka. О djeca ne znaju ništa o životu u Rusiji, a često i znaju delikatno Pitajteprocurile su objasniti us očigledno, na primjer – šta je avokado. Oni su su super gostoljubivi, počastili nas svime, šta im je bilo u vidnom polju, ne uzimanje prigovore.

Proveli smo nekoliko nezaboravnih dana u San Diegu. I ako sam prvog jutra, probudivši se pogrbljen na sedištu automobila bez nagiba, u glavi proklizao misao: „Kako sam stigao ovde?“ Sljedećeg jutra nisam sumnjao da će ovo mjesto ostati jedno od mojih omiljenih. Ovog dana posjetili smo pravu američku buvlju pijacu sa Meksikancima u šeširima i brkatim kaubojima sa pivskim trbušcima, planinama farmerki, starim gitarama i skejtbordovima. Pored rariteta u vidu 40 godina starog gaziranog pića i bejzbol dodataka istog uzrasta, uspeli smo da pronađemo i limenku ruskog crvenog kavijara iz 90-ih. Nisam kupio.

Pošto Amerika nema bogatu istoriju, u njenim gradovima nema impresivnih spomenika, a ni San Dijego nije izuzetak. Grad se nalazi u južnoj Kaliforniji u blizini meksičke granice, čiji se uticaj oseća u svemu: istorijski centar čine bele kuće okačene sombrerosima i pončima, a takosi za svačiji ukus mogu se kušati na svakom koraku.

Gotovo svaki dan momci su nas častili najkul veganskim krofnama (krofnama) u gradu (onakvima koje Homer Simpson proždire u ogromnim količinama) – pržene i pečene, prelivene glazurom, posute komadićima kolačića – domaći vegani sigurno ne trpe od nedostatka užitaka u hrani.

Također, obavezan program svakog dana bila je posjeta plažama, ponekad ljudskim, ali češće – fokama. Seal Beaches je još jedan upečatljiv primjer kako su veliki gradovi Kalifornije u skladu s prirodom. Ove prijateljske, ogromne, ali u isto vrijeme bespomoćne "larve" leže sa svojim mladuncima na obali i praktički se ne boje ljudi koji prolaze. Neki mladunci tuljana reaguju čak i na strane zvukove. Na istom mjestu smo ušli u trag rakovima, dali prste na suđenje grabežljivom plavom morskom cvijeću.

Kessy radi u glavnom zoološkom vrtu u Sjedinjenim Državama. Dala nam je dvije karte, uvjeravajući nas da su životinje u njihovom zoološkom vrtu zbrinute, neke divlje životinje rehabilitovane i potom puštene u divljinu, a ja sam odlučio da posjeta za mene neće biti zločin protiv moje savjesti. Tek kad sam ušao, vidio sam ružičaste flamingose ​​bez pola krila – mjera da ne odlete. Ograde za životinje su velike, ali očigledno nemaju dovoljno prostora. Osjećaj depresije ostavio me je tek na izlazu iz zoološkog vrta.

Kod kuće, momci imaju crnu kraljevsku zmiju po imenu Krumpus i leopard gekona po imenu Sanlips. Čini se da smo našli zajednički jezik, u svakom slučaju, Sunlips mi je privukao jezik na lice, a Krumpus se omotala oko ruke i zaspala dok sam ja pregledavao internet.

Priroda i malo zabave

Grand Canyon

Šestog dana putovanja došlo je vrijeme da se oprostimo od gostoljubivog San Diega – otišli smo u Grand Canyon. Dovezli smo se do njega noću neosvijetljenim putem, a u farovima sa strane puta su tu i tamo bljeskale jelenske oči, rogovi, repovi i kundaci. U jatima su ove životinje prolazile ispred automobila u pokretu i nisu se ničega bojale. Nakon što smo se zaustavili deset milja od našeg odredišta, vratili smo se na spavanje u našem kampu.

Ujutro smo, kao i obično, doručkovali na ivičnjaku i otišli u park. Vozili smo se cestom i u nekom trenutku se s lijeve strane pojavio kanjon. Bilo je teško povjerovati svojim očima – činilo se da se pred nama otvara ogromna foto tapeta. Parkirali smo se u blizini vidikovca i vozili se daskama do ruba svijeta. Činilo se kao da je Zemlja napukla i raspala se po šavovima. Stojeći na ivici ogromnog kanjona i pokušavajući da uhvatite njegov dio koji je dostupan oku, shvaćate koliko je patetično kratko ljudsko postojanje na pozadini nečeg tako moćnog.

Cijeli dan smo visjeli po liticama, lutali po mahovini i stijenama, pokušavajući pratiti jelene, risove, planinske koze ili lavove po tragovima izmeta koji su tu i tamo ostavili. Upoznali smo tanku zmiju otrovnicu. Išli smo sasvim sami – turisti se ne udaljavaju od mjesta koja su im dodijeljena dalje od sto metara. Nekoliko sati ležali smo u vrećama za spavanje na litici i tamo dočekali zalazak sunca. Sutradan je bila gužva – bila je subota i vrijeme je da krenemo dalje. Na izlazu iz parka jelen kojeg smo tražili sam nam je prešao put.

Vegas

Radi znatiželje, zavirili smo i u Las Vegas, koji se nalazi u blizini Velikog kanjona. Tamo smo stigli usred dana. U njemu nema ni traga kalifornijske ljubaznosti – ljubazni su samo zaposleni u zabavnim ustanovama. Prljav, vjetar tjera smeće koje se sastoji od paketa brze hrane. Grad utjelovljuje negativnu sliku Amerike – kontrast luksuza i siromaštva, gruba lica, vulgarne djevojke, bande agresivnih tinejdžera. Jedan od ovih momaka nas je pratio – pratio nas je za petama, čak i kada su pokušavali da ga nadmudre. Morao sam da se krijem u radnji – sačekao je malo i otišao.

Kako je padao mrak, sve je više svjetla palilo u gradu, sjajno i lijepo. Izgledalo je šareno, ali umjetno, poput zabave zbog koje ljudi odlaze u Vegas. Šetali smo glavnom ulicom, povremeno zalazeći u ogromne kockarnice, špijunirajući smiješne penzionere na automatima. Ostatak večeri, poput školaraca, gledali smo zakrivljene krupijee i kazino plesačice, popeli se na vrh najvišeg hotela, pretvarajući se da smo uspješni Amerikanci.

Dolina smrti

Jedno veče u veštačkom gradu je bilo dovoljno i otišli smo u Nacionalni park Sequoia, put do kojeg je ležao kroz Dolinu smrti. Ne znam šta smo očekivali da vidimo, ali osim pijeska, kamenja i nesnosne vrućine tu nije bilo ničega. Zasmetalo nam je nakon dvadesetak minuta razmišljanja. Nakon kratke vožnje, primijetili smo da je cijela površina okolo bijela. Zhenya je sugerirao da je to sol. Da proverim, morao sam da probam – so. Ranije je na mjestu pustinje bilo jezero povezano s Tihim oceanom, ali je presušilo, a sol je ostala. Sakupio sam ga u kapu i potom posolio paradajz.

Dugo smo se vozili kroz planinske serpentine i pustinje – suho trnje je svakog minuta zamjenjivalo kamenje, koje je potom zamijenilo cvijeće svih nijansi. Odvezli smo se do parka džinovskih sekvoja kroz gajeve narandži, a kada smo noću stigli u park, činilo se da smo u magičnoj šumi.

Sequoia Wonder Forest

Put do šume prolazi kroz planine, strme serpentine, a u blizini brzo teče planinska rijeka. Izlet do njega nakon kanjona i pustinja je dašak svježeg zraka, pogotovo jer je šuma nadmašila naša očekivanja. Površina debla svake odrasle sekvoje je veća od površine moje sobe, površina Generala Shermana, najvećeg drveta na Zemlji, je 31 kvadratni metar. m. – skoro dvosoban stan. Starost svakog zrelog stabla je otprilike dvije hiljade godina. Pola dana smo šutirali džinovske čunjeve, jurili guštere i čačkali po snijegu. Kada smo se vratili do auta, Ženja je iznenada zaspala, a ja sam odlučio da hodam sam.

Penjao sam se na planine, brda i ogromno kamenje, skakao na suvo granje i stao na rubu šume. Kroz šetnju sam se prepuštao razmišljanju naglas, koje je na rubu šume poprimilo oblik punopravnog monologa. Sat sam hodao naprijed-natrag po stablu srušenog drveta i glasno filozofirao. Kada se monolog bližio kraju, iza sebe sam začuo zaglušujući prasak koji je razbio idilu moje ivice. Okrenuo sam se i dvadesetak metara dalje vidio dva medvjedića kako se penju na drvo, ispod kojeg ih je, po svemu sudeći, čuvala majka. Spoznaja da sam sat vremena dizao buku u blizini medvjeda me je na trenutak imobilizirala. Poleteo sam i trčao, preskačući šumske prepreke, obuzet strahom i radošću u isto vreme.

Uveče smo napustili šumu sekvoje i otišli do sledeće tačke – Nacionalnog parka Yosemite, pošto smo prethodno opljačkali šumicu narandži za kutiju voća.

Nacionalni park Yosemite

U Americi smo svaki dan otkrivali nešto novo, a stanje stalnog iznenađenja počelo je da prelazi u naviku i umor, ali smo ipak odlučili da ne odstupimo od plana i posjetimo nacionalni park Yosemite.

Нa riječima, opis čuda lokalne prirode izgleda monotono, jer nema riječi kojima bi se opisali ova mjesta. Cijeli dan smo skejtbordima vozili malim stazama u zelenoj dolini među planinama i vodopadima, jureći slobodno lutajuće jelene Bambi. Ova čuda već zvuče obično, pa ću ponoviti: jahali smo među stijenama, vodopadima i jelenima. Bili smo opijeni onim što se dešavalo i ponašali se kao djeca: trčali smo, udarali rijetke turiste, smijali se bez razloga, skakali i plesali bez prestanka.

Vraćajući se iz parka do auta, naišli smo na umiruću mangalu uz rijeku i na njoj smo roštiljali meksičke tortilje i pasulj s pogledom na vodopad.

Auckland

Proveli smo posljednju sedmicu između Oaklanda i Berkeleya sa Vinceom, kojeg sam zatekao na kaučsurfingu, i njegovim prijateljima. Vince je jedan od najneverovatnijih ljudi koje sam ikada sreo. Detinjast, huligan, vegetarijanac, putnik, penjač, ​​radi u sindikatu, kontroliše uslove rada radnika i planira da postane gradonačelnik. Za svaku priliku ima mnogo priča, od kojih mi je najdraža o njegovom putovanju u Rusiju. Zajedno sa prijateljem, ne znajući ni riječi ruskog, zimi je putovao iz Moskve u Kinu, proučavajući sve zabiti naše zemlje. Policija je nekoliko puta pokušala da mu ukrade pasoš, u Permu su pokušali da ga opljačkaju gopnici – tako ih je zvao, u prolaznom selu pokušala je da se upozna vulgarna ostarela sneška devojka, a na granici sa Mongolijom, na štrajkuje glađu dva dana zbog činjenice da su sve radnje bile zatvorene za novogodišnje praznike, ukrao je kesicu čaja od policije i pokušao da je krišom pojede od svog prijatelja.

Rekao je da želi da napustimo njegovu kuću sa uvjerenjem da je ovo najbolje mjesto na Zemlji i tvrdoglavo je išao ka cilju. Bez političkih aktivnosti, provodio je vrijeme s nama, izmišljajući zabavu. Čak i da nismo bili gladni, tjerao nas je da jedemo najukusnije veganske čizburgere, pizzu i smutije, vodio nas na koncerte, vodio nas u San Francisco i van grada.

Sprijateljili smo se ne samo sa Vinceom, već i sa njegovim komšijama. Tokom sedmice naše posjete, stavili smo njegovog prijatelja dominikanca Rancesa na skejtbord i inspirisali ga da postane vegetarijanac – s nama je pojeo posljednja pileća krilca u svom životu. Rances ima pametnu mačku po imenu Calise, koja s njim ide na penjačke izlete.

Imaju još jednog komšiju, Rosa, mlitavog, ćutljivog momka koji je takođe penjač. Zajedno smo otišli u posjetu prijateljima momaka na Tahoe – plavo jezero među snježnim planinama, vodopadima i šumama. Žive u prostranoj drvenoj kući na rubu šume sa dva džinovska labradora, od kojih je najveći, Buster, postao moj jastuk i grijač dok spavam.

Zajedno su nam učinili dane nezaboravnim, i ne sjećam se nijednog mjesta gdje sam otišao s takvim žaljenjem kao što je Okland.

Poslednji dan u gradu anđela

Ovako smo proveli ove tri sedmice, bilo u komunikaciji sa gostoljubivim američkim vegetarijancima i veganima, bilo spavajući u našem kamperu u divljini.

Proveli smo posljednji dan našeg putovanja u Los Angelesu sa lokalnim intelektualnim klizačem Robom, vozeći se njegovim automobilom po gradu, uživajući u sladoledu od soje. Nekoliko sati prije našeg leta, zabavljali smo se u Robovoj luksuznoj hotelskoj kući, skačući na otvorenom iz đakuzija do bazena i natrag.

Kada sam počeo da pišem ovu priču, hteo sam da pričam o gradovima i utiscima posete njima, ali se ispostavilo da je reč o prirodi, o ljudima, o osećanjima i emocijama. Na kraju krajeva, suština putovanja nije vidjeti nešto i ispričati o tome, već biti inspiriran stranom kulturom i otkriti nove horizonte. Vraćajući se na prve riječi ovog članka, odgovaram na pitanje: zašto sam otišao u Ameriku? Vjerovatno da bi saznali koliko su slični snovi i težnje ljudi koji žive u različitim dijelovima svijeta, bez obzira na državu, mentalitet, jezik i političku propagandu. I, naravno, probati veganske buritose, krofne i čizburgere.

Anna SAKHAROVA je putovala.